Wycieczka Wilno – Wigry – Tykocin

Społeczne Liceum Ogólnokształcące nr 23

15 maja 2019 roku klasy 3 gimnazjum, I i II liceum wyjechały o godzinie 7.00 na wycieczkę szkolną. Podróż trwała z przerwami około 7 godzin. Po przyjeździe do miejscowości Wigry odwiedziliśmy regionalne muzeum, gdzie mieliśmy okazję posłuchać o dawnej stacji hydrologicznej oraz Wigierskim Parku Narodowym. Po zakończeniu zwiedzania wystaw muzealnych wybraliśmy się do hotelu, gdzie mieliśmy okazję wyjść na spacer wokół jeziora Wigry i podziwiać wiejskie widoki i zwierzęta.

Drugiego dnia mieliśmy zaplanowaną wycieczkę do stolicy Litwy   – Wilna. W tym celu o godz. 7.00 rano wyjechaliśmy z hotelu. Podróż trwała około 3 godzin. Podczas pobytu w Wilnie mieliśmy okazję zwiedzić cmentarz na Rossie, gdzie pochowane jest serce Józefa Piłsudskiego, Ostrą Bramę i obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej, który się tam znajduje. Weszliśmy na górę Trzech Krzyży, odwiedziliśmy klasztor Bazylianów, dziedziniec Uniwersytetu Wileńskiego oraz miejsca, gdzie mieszkali Juliusz Słowacki i Adam Mickiewicz. Niektórzy mieli okazję zobaczyć oryginał obrazu Miłosierdzia Bożego, który powstał według pomysłu św. Faustyny Kowalskiej. Po zakończeniu zwiedzania z przewodnikiem był czas wolny, podczas którego mogliśmy zasmakować prawdziwej litewskiej kuchni. Podczas powrotu do Polski zatrzymaliśmy się w Trokach, aby zobaczyć tamtejszy zamek.

Trzeciego i ostatniego dnia naszej wycieczki odwiedziliśmy Augustów i Tykocin, aby zwiedzić tamtejszy zamek oraz inne ciekawe monumenty, które tworzą to miasto – skansen. Tym akcentem zakończyliśmy naszą wycieczkę i jedyne co nam zostało to powrót do domu.

Wycieczka Wilno – Wigry – Tykocin była z pewnością jedną z tych , których szybko nie zapomnę. Piękne zabytki pokazujące nam swoją ciekawą, a czasami zawiłą historią wraz z wspaniałą atmosferą i pięknymi krajobrazami stworzyły wyjazd , który długo będę wspominać z uśmiechem na ustach.