Wycieczka szkolna : Wyspa Wolin – Stralsund

Społeczne Liceum Ogólnokształcące nr 23

W dniach 14 – 16 maja 2018 roku  uczniowie klas licealnych i gimnazjalnych uczestniczyli w trzydniowej wycieczce szkolnej. Tym razem wybraliśmy się w nieco bardziej odległe zakątki naszego kraju, celem naszej podróży była wyspa Wolin.

Pierwszego dnia o godz. 5.00 rano wszyscy punktualnie przybyli na miejsce zbiórki i mimo wczesnej pory w doskonałych humorach opuściliśmy Pruszków.  Mimo długiej podróży w autokarze panowała wesoła atmosfera, dzięki czemu droga minęła nam szybko.

Pierwszym miejscem , które odwiedziliśmy było Centrum Słowian i Wikingów w Recławiu, gdzie mogliśmy zobaczyć rekonstrukcje zabudowań Wolina z okresu wczesnego średniowiecza.  Największe zainteresowanie , szczególnie męskiej części naszej grupy, wzbudziły metody walki  oraz rekonstrukcje łodzi z tamtych czasów. . Na chwilę mogliśmy przenieść się w świat Słowian i Wikingów. Jeszcze tego samego dnia, po dotarciu na miejsce naszego noclegu, poszliśmy na plażę w Wisełce, a najodważniejsi  zakosztowali kąpieli w Bałtyku.

Następnego dnia udaliśmy się z wizytą do naszych zachodnich sąsiadów. Nie lada atrakcją była przeprawa promowa z wyspy Wolin na wyspę Uznam, a dalej podróżowaliśmy już  autokarem . Niemieckie miasteczko Stralsund zachwyciło nas przepiękną starówką oraz portem, w którym mogliśmy podziwiać wspaniałe statki.  W oceanarium mogliśmy  przenieść się w świat morskich stworzeń i bliżej poznać tajemnice Morza Bałtyckiego.

Trzeciego dnia wybraliśmy się na spacer do Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie odwiedziliśmy Żubrowisko. Zakończeniem naszego pobytu na wybrzeżu, był spacer  po pięknych i malowniczych  Międzyzdrojach. Wycieczka była bardzo udana i dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń.