Wycieczka integracyjna, Góry Świętokrzyskie

Społeczne Liceum Ogólnokształcące nr 23

Dnia 14.10.2015r. pojechaliśmy na wycieczkę integracyjną w Góry Świętokrzyskie. W wydarzeniu uczestniczyły wszystkie klasy gimnazjum i liceum. Oprócz uczniów pojechały z nami 3 nauczycielki: p. Wanda Kamińska, p. Martyna Kołodziejczuk i p. Anna Sekuła oraz pani przewodnik i kierowca autokaru.

Z Pruszkowa wyjechaliśmy ok. godz. 7.00 rano. Podróż trwała 4 godziny. Pierwszym przystankiem był zamek Krzyżtopór. zbudowany w latach 1621 – 1644 przez Krzysztofa Ossolińskiego. Następnie pojechaliśmy do kopalni krzemienia pasiastego w Krzemionkach Opatowskich, gdzie prehistoryczne ludy wykopywały krzemień do tworzenia narzędzi. Około godziny 16.30 przyjechaliśmy do Kałkowa, gdzie znajdował się nasz pensjonat. Po zjedzeniu obiadu poszliśmy na spacer, a potem mieliśmy czas wolny.

Drugi dzień był dla nas bardzo intensywny. Po śniadaniu o godz. 10.00 wyruszyliśmy do Świętokrzyskiego Parku Narodowego. W rezerwacie zdobyliśmy szczyt Góry Krzyży, co było nie lada wyczynem. Po wejściu na górę zwiedzaliśmy Klasztor Oblatów i Muzeum przyrodnicze. Po powrocie do pensjonatu czekało na nas ognisko z kiełbaskami.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Chęcina. Na miejscu spotkaliśmy się z przewodnikiem, który zaprowadził nas do twierdzy na wzgórzu. Słynny zamek zbudowano około 1306r. jeszcze za panowania Łokietka. Następnie przeszliśmy rynkiem miasta. Kolejną atrakcja była Jaskinia Raj. Jest to jedna z najpiękniejszych jaskiń w Polsce. Ostatnim punktem wycieczki było Opactwo Cystersów w Wąchocku, gdzie mogliśmy zobaczyć między innymi historyczne Krużganki. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze w restauracji Mc Donald, ku radości wszystkich uczestników. W Pruszkowie byliśmy z powrotem ok. godziny 20.00

Wycieczka była niesamowitym przeżyciem. Miejsca, które odwiedziliśmy i ich historia dużo nas nauczyły. Możemy się pochwalić zdobyciem szczytu Góry Krzyży. Myślę, ze wyjazd zostanie w naszej pamięci na długo.